De deelnemer staat in de administratie met digitale post aangevinkt. Wij sturen ADV-brief met QR-code per post. Deze is vervolgens retour gekomen en de deelnemer is hier niet van op de hoogte. Daardoor was de uitkering per 1-2-2023 gestopt. De deelnemer had bericht per e-mail verwacht. De deelnemer kiest bewust voor digitale post, krijgt vervolgens post toegestuurd in het buitenland (wat vaak genoeg fout gaat). Bij 'gemiste' post wordt vervolgens bij het ADV de pensioenuitkering stopgezet. Dit kan grote financiële gevolgen hebben voor deelnemers.
Verbetering:
De volgende verbeteringen zijn doorgevoerd:
1. De alerterteermail wordt gestuurd als de klant een geldig e-mailadres heeft
2. Het berichtenboxbericht krijgt de klant op mijn overheid als de klant geen geldig e-mailadres heeft maar wel een berichtenboxabonnement
3. De alerteerbrief krijgt de klant als deze wel digitaal geïnformeerd wilt worden maar geen geldig e-mailadres of berichtenboxabonnement heeft.