vrijwillig-aanmelden-stappen

Vrijwillig aanmelden in het kort

Wat zijn de stappen als uw organisatie aan de voorwaarden voor vrijwillig aanmelden voldoet? 

  1. online aanmelden
  2. extra informatie opsturen
  3. overeenkomst tekenen en pensioenaangifte starten

Vrijwillig aanmelden in 3 stappen

Zo regelt u dat

Voldoet uw organisatie of die van uw klant aan de voorwaarden om vrijwillig aan te sluiten bij ABP? Start dan het aanmeldproces.

Hoe u dat doet en wat u kunt verwachten, leest u in de 3 stappen.   

Stap 1. Online aanmelden

Meld uw organisatie direct online aan. U heeft daarbij uw KVK-nummer en RSIN nodig. 

Regelt u het als administratiekantoor? Houd dan KVK-nummer, RSIN en contactgegevens van uw klant én uzelf bij de hand.

Heeft u uw KVK-nummer en RSIN bij de hand? Dan regelt u de aanmelding binnen 5 minuten.  

Stap 2. Extra informatie aanleveren

U krijgt binnen 3 dagen een e-mail. Hierin staat precies welke informatie wij van u nodig hebben. 

Nadat u de informatie heeft opgestuurd, hoort u binnen 8 weken of de organisatie voldoet aan de voorwaarden. 

Stap 3. Overeenkomst tekenen en pensioenaangifte starten

Als uw organisatie voldoet aan de voorwaarden, krijgt u de overeenkomst tot vrijwillige aansluiting toegestuurd. Stuur de ondertekende overeenkomst terug en betaal de eventuele factuur.

Daarna ondertekent het bestuur van ABP  de overeenkomst en krijgt u 1 volledig exemplaar per post. Nu is de aanmelding afgerond en kunt u starten met de pensioenaangifte.  

Als u nu of tijdens het aanmeldproces vragen heeft, neem dan gerust contact op. Wij helpen u daar graag bij.