Gegevens aanleveren en wijzigen
Elke maand levert u de actuele gegevens van uw werknemers aan. Lees hoe u dat doet.
ABP voert de pensioenregeling voor uw organisatie uit. Hiervoor is het nodig dat u pensioenaangifte doet, de pensioenpremies betaalt en wijzigingen op tijd doorgeeft. We leggen u uit hoe dit werkt.
In het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP) kunt u terecht voor uw pensioenadministratie: pensioenaangifte doen, premies betalen en wijzigingen doorgeven. Ook ziet u er facturen en openstaande vorderingen. Komt u er niet uit? Kijk dan eens in de handleiding premie en gegevens.
De waardering van de pensioenverplichtingen in uw jaarrekening moet voldoen aan de Richtlijn voor de Jaarverslaggeving 271.3. U hoeft alleen de jaarlijkse verschuldigde pensioenpremies op te nemen op de balans in uw jaarrekening. U kunt hiervoor deze tekst gebruiken. U blijft als werkgever zelf verantwoordelijk voor de juiste vaststelling van uw jaarrekening.